חתונה ירוקה: כך תערכו חתונה מושלמת, בלתי נשכחת, וגם ידידותית לסביבה
בשנים האחרונות המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת, וזה לגמרי מגיע גם לעולם האירועים והחתונות. בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם מגוון רעיונות שיעזרו לכם לשמור על הסביבה גם ביום המרגש ביותר בחייכם

אין ספק כי המילים קיימות, איכות סביבה, ומנימליזם הפכו שגורות בשנים האחרונות, ובצדק. עלינו לנסות ולשמור על כדור הארץ, כך שהחיים עליו יהיו נוחים, טובים, ובריאים. יום החתונה הוא ללא ספק הזדמנות נהדרת לשים דגש על הנושא, בעיקר בעקבות העובדה כי באירוע כה גדול כמו חתונה בדרך כלל מתקיים בזבוז מסיבי. 

בדיוק בגלל זה, ריכזנו כמה דרכים יצירתיות שיאפשרו לכם להיות קצת יותר ידידותיים לסביבה גם ביום החתונה. ואל חשש, זה לא אומר שעליכם לוותר על חתונה מושלמת, אלא פשוט לחשוב מחוץ לקופסא.  

1. השתמשו בנייר ממוחזר 

אחד הצעדים הראשונים והפשוטים לחתונה ירוקה הוא ויתור על נייר, או לחילופין שימוש בנייר ממוחזר. במקום לרכוש הזמנות נייר, פשוט שלחו הודעת וואטסאפ, או מייל. תוכלו להתפרע ולהשתמש באנמציה, גיפים, או וידאו. אם בכל זאת אתם מתעקשים על הזמנות, העדיפו ניר ממוחזר. כך גם במקרה של סידורי ישיבה, תפריטים, ועוד. 

2. השתמשו בתאורה טבעית 

אם אתם מתחתנים בצהריי היום, מיד חסכתם כמות משמעותית וגדולה של חשמל. במידה ובחרתם באולם, העדיפו מקום עם חלונות גדולים, כך שהתאורה יכולה להיות טבעית, רכה ונעימה, וכך גם תוכלו לחסוך באנרגיה. אם בכל זאת אתם הולכים על חתונת ערב, שלבו נרות רבים, מה שיעניק אווירה מיוחדת ורומנטית, וגם הסביבה תיהנה מחיסכון ניכר בחשמל. 

3. שמלת וינטג׳ או יד שנייה 

גם בבחירה שמלת הכלה ניתן למצוא דרכים לשמור על הסביבה. העדיפי שמלה יד שנייה, בין אם אצל מעצבת, חנות, פייסבוק, או עמותה. לאחר האירוע תוכלי למכור או למסור אותה לכלה הבאה, וכך להיות ידידותית יותר לסביבה. 

4. העדיפו פרחים מקומיים 

עיצוב החתונה הוא ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר- הוא משפיע על האווירה ומציג את הטעם האישי של הזוג. חשוב לדעת כי עיצוב אקולוגי וידידותי לסביבה לא אומר שאתם צריכים להתפשר, ההפך. על מנת לחסוך ייבוא מחו״ל, העדיפו לרכוש פרחים מקומיים ועונתיים. לאחר סיום האירוע, הקפידו כי הפרחים וכל האשפה האורגנית תיזרק לפח אורגני או קומפוסטר. 

5. מתנות ירוקות לאורחים

אחד המנהגים הנפוצים ביותר בחתונות הוא מתנות קטנות לאורחים. כאשר אתם בוחרים בחתונה אקולוגית, העדיפו להעניק לאורחים מתנות ירוקות כגון צמחים, סוקולנטים, צמחי תבלין וכדומה. מדובר על מתנה יצירתית, ידידותית לסביבה, ומיוחדת. אפשרויות נוספות הן סבונים טבעיים, זרעים לשתילה, חליטות תה, ועוד. 



YOU MIGHT ALSO LIKE