הכינותם מראש: הפרטים שאם צריכים להכין לברית או בריתה
אם אתם מתכננים אירוע ברית או בריתה עם אורחים רבים, כדאי לקחת בחשבון כמה משימות שתדרשו לבצע מראש

אם אתם מתכננים חגיגה שמחה עם אורחים רבים לכבוד ברית המילה או הבריתה, תדרשו לדאוג למקום מתאים לאירוע, לשירותי קייטרינג, לצלם, לדי.ג'יי ואטרקציות נוספות בהתאם לתקציב. במקרה שמדובר בתינוק זכר, יש למצוא את המוהל המתאים ולאחר מכן לדאוג לבצע כמה משימות נוספות בדרך לחגיגה.

שמחה וחגיגה לכל דבר, ברית ובריתה

כדאי שתדעו שלכל מוהל יש הנחיות משלו לגבי הטקס. לכן מומלץ לברר עם המוהל הנבחר מהן ההנחיות שלו ולהתנהל בהתאם. המניין המקובל לטקס ברית המילה הוא עשרה נוכחים. אך לא מדובר בחובה וניתן לבצע את הטקס בנוכחות המוהל, אבי התינוק והסנדק, שמחזיק את התינוק במהלך הטקס. בדרך כלל סב התינוק משמש כסנדק.

אם אתם מעוניינים בחגיגת ברית או בריתה רבת משתתפים, כדאי לדאוג לפנות זמן לדאוג שכולם יגיעו. לכן חשוב לפנות זמן למשלוח ההזמנות או להזמין כל אחד מהמשתתפים באופן אישי בטלפון. בעבר, אנשים לא היו מוזמנים לאירועי ברית. השמועה על האירוע היתה עוברת מפה לאוזן והאורחים היו מגיעים, מעצם העובדה שהשתתפות לאירוע נחשבת למצווה.  

טקס ברית מילה וחגיגת בריתה נחשבים לאירוע משמח ויש להתייחס אליהם בהתאם. מומלץ לקשט את מתחם האירוע בו מתקיימת החגיגה. אפשר להשתמש בפרחים או בנרות מעוצבים. כדאי להגיש מנות טעימות וחגיגיות ומשקאות בהתאם לזמן בו נערך האירוע.

כסא בעיצוב מסורתי, עליו יושב הסנדק המחזיק בתינוק במהלך טקס המילה

אם מדובר בברית, חשוב לספק לנוכחים כיפות לזמן הטקס. כמו כן, כדאי להכין מראש מטלית רחצה, כמה חיתולים חד פעמיים, שולחן יציב למכשירי המוהל, כרית, וזלין או ג'ל מרכך אחר, משחה לחיטוי וכל פריט אחר שהמוהל ינחה אתכם להכין מראש. כמו כן, מומלץ לוודא שהאזור בו מתקיים הטקס מואר היטב.

התינוק צריך להיות לבוש בבגד שקל לפשוט עד אל מעל לאזור המותניים. כדאי שיהיו באזור כמה מוצצים נקיים ומוכנים על מנת להרגיע את התינוק. כמו כן כדאי לברר עם המוהל אם יש להאכיל את התינוק לפני הטקס. הדעות חלוקות בעניין: האכלה לפני הטקס יכולה להרגיע את התינוק. אך בו זמנית, היא יכולה לגרום לו להקיא או לפלוט אם הוא ירגיש רע במהלך הטקס.

אחרי הטקס ההורים יכולים לספר לאורחים על משמעות השם שבחרו לתינוק ואז להמשיך באירוע בהתאם לתכניות.

YOU MIGHT ALSO LIKE