איך נעביר את יום כיפור עם הילדים?
ראש השנה כבר מאחורינו וביום ראשון הקרוב יחול יום הכיפורים. זהו כידוע יום להתבוננות פנימית, יום של היטהרות ומנוחה מכל מלאכה. אמנם לנו המבוגרים זו כבר מסורת אך לילדים היום הזה עלול להיות מורכב יותר

בין אם אתם מקפידים על הלכות המסורת ביום כיפור ובין אם לא, זהו עדיין רגע יוצא דופן בשגרה. ילדים כידוע, משגשגים בשגרה והם חשים רגועים יותר בסביבה המוכרת להם, לכן שינוי שכזה מהיום- יום יכול להעלות אצלם סימני שאלה בריאים.

 

 

מהות היום שכולו עוסק בכפרה ומחילה, יכולה להיות נכונה לכל אדם בין אם אתם מאלו שצמים ובין אם לוא. הרי כולנו עושים טעויות וכולנו יכולים לצמוח מתוכן אם רק נלמד להתבונן בהן ולקבל אותם. וכמובן שתמיד טוב ללמוד לבקש סליחה מאלה שפגענו בהם.

אז למה שלא תנצלו את היום המיוחד הזה כדי לחוות חוויה יחד עם ילדיכם שתקרב ביניכם ולהעניק שיעור חשוב. הנה מספר רעיונות שתוכלו להיעזר בהם כדי לעבור את יום הכיפורים עם הקטנטנים שלכם:

 

שבו לשיחה

זה אולי נשמע פשוט, אבל לצערנו במהלך חיינו המהירים לפעמים אנחנו שוכחים פשוט לשבת ולדבר עם ילדינו. מאחר ויש לכם זמן פנוי, שבו איתם לשיחה משמעותית. אפשר לדבר על מהי סליחה ולשאול את הילדים מה זה אומר עבורם. דברו על הרגשות שזה מעלה בהם, איך הם מרגישים כשהם מבקשים סליחה ואיך הם מרגישים כשמבקשים מהם סליחה. אם אתם מרגישים שזה עוד מוקדם לנהל שיחות עומק שכאלו, נסו לבדוק את הספרים שברשימה בלינק או תחקרו על ספרים אחרים לילדים שעוסקים בנושא.

 


צאו לטייל בסביבת הבית

כמובן שלקורונה הגבלות משלה ויום כיפור אינו משנה אותן, אך אם יש באפשרותכם לחקור את סביבת הבית שלכם זו יכולה להיות הזדמנות טובה לחקור את הנושא של כבוד למקום. זה נכון שבמובן המסורתי, כבוד בין אדם למקום נוגע לכפרה מהאל, אך אם אינכם מסורתיים אתם יכולים לעסוק עם ילדיכם בנושאים של מודעות סביבתית, יחס לבעלי חיים ולטבע. בנוסף, טיול באוויר הצח הוא תמיד הזדמנות טובה לנתק את הילדים מהטכנולוגיה שמקיפה אותם מכל עבר.


לעודד מחשבה על האחר

אחת המטרות של יום כיפור היא להשתפר כבני אדם וללמוד לעשות יותר טוב, ומה טוב יותר מנתינה? שאלו את הילדים אם יש להם צעצועים שהם יהיו מוכנים לתרום או אפילו ספרים ובגדים. זו דרך מצוינת ללמד את הילד את חשיבות העזרה לזולת ולעודד אותו לעשות זאת מתוך בחירה שלו. הסבירו מדוע זה חשוב ולאן התרומה תגיע בסופו של דבר.

 


זמן משפחתי

במהלך השגרה תמיד יש את המשחק קופסה הזה שאנחנו אומרים שנשחק עם הילדים או הפאזל הזה שחייבים לסיים ולא מגיעים אליו. ובכן, יום כיפור זו הזדמנות מצוינת לעשות בדיוק את זה. השקיעו זמן במשפחה כדי לקחת רגע ולהעריך את מה שיש בזמנים המורכבים שאנו חווים, ועל הדרך גם מומלץ ליהנות!

YOU MIGHT ALSO LIKE