סידורי הושבה לאירוע הבא שלכם: הטיפים שישנו את החוויה
הגיע הזמן להתעסק גם בלוגיסטיקה שמסביב לאירוע. משימה שיכולה להישמע מלחיצה ומתישה, אך אפשר לעשות אותה קלה ויעילה במיוחד, באמצעות הטיפים שריכזנו עבורכם, שיעזרו לכם לתכנן נכון את האירוע בלי להיכנס ללחץ מיותר

סידורי ישיבה הוא נושא שנדחק בדרך כלל לרגע האחרון, זאת לאור העובדה כי עבור רבים מדובר על משימה לא פשוטה בכלל. בכל זאת, תהליך מלא פוליטיקה מתמטיקה, ויכוחים ולחץ. אך החדשות הטובות הן: זה לא חייב להיות סיוט. למעשה, זה יכול להיות די קל ונחמד.

חלקו את רשימת המוזמנים שלכם לקבוצות קטנות לפי נושאים: 

בהכנות לסידורי הושבה תמיד רצוי לעבוד מסודר. השלב הראשון, עוד לפני שפותחים את מפת המקום הוא לחלק את רשימת המוזמנים שלכם לפי נושאים (משפחה קרובה, בני דודים, חברים מהעבודה, חברים מהצבא, חברים של ההורים וכו). נסו שבכל קבוצה יהיו  10-12 אורחים בממוצע לפי חלוקה שתאפשר לאורחים שלכם להרגיש בנוח במהלך האירוע: להושיבם בין אנשים שהם מכירים או שנעים להם להיות בחברתם ולכן השקיעו בשלב זה מחשבה רבה משום שזה יקל עליכם מאוד בהמשך.

מיקומים:

אחרי שחילקתם את רשימת המוזמנים לקבוצות קטנות, התחילו למקם את הקבוצות לפי אזורים. שימו לב שלמרות שהנטייה הטבעית היא להושיב את המשפחה הקרובה ב”מרכז העניינים”, זכרו שמשפחה היא לרוב הומוגנית וכוללת גם את ההורים שלכם אבל גם את הסבים והסבתות שלא בהכרח יהיה להם נעים להיות צמודים לרחבה ולרעש. לכן העדיפו דווקא למקם אותם באזורים שאינם סמוכים לרחבת הריקודים וכך תאפשרו להם מרחב שקט יותר. את החברים שלכם, לעומת זאת, מקמו כמה שיותר קרוב לרחבת הריקודים.

אורחים שלא שייכים לקבוצה מסוימת:

לכל אחד יש ברשימת המוזמנים שלו כמה אורחים שלא ממש קשורים לקבוצה כזו או אחרת. אף אורח לא רוצה להרגיש שהושיבו אותו בשולחן ״מיוחד״, אז נסו לפזר אותם בין השולחנות האחרים בהתחשב בגילאים.  

פריסת שולחנות נבונה:

בין אם יש האירוע שלכם קטן ואינטימי או גדול, הרי שלאופן פריסת השולחנות יש חשיבות רבה ביום האירוע וזה דורש את שיתוף הפעולה שלכם מול מנהל האירוע. כאשר מדובר בחתונה גדולה במיוחד, מומלץ להושיב לפי מספר המקומות המקסימלי בכל שולחן. כאשר מדובר בחתונה קטנה, היוועצו במנהל האירוע ובקשו ממנו להשתמש בריהוט האלטרנטיבי שיש במקום (זה יכול להיות ספות, ספסלים, פינות ישיבה וכדומה) על מנת לייצר תחושה של פריסה רחבה יותר של מספר מוזמנים מצומצם. 

 איך מושיבים את החברים?

אם האולם מציע אופציה של “שולחנות אבירים” ארוכים העדיפו להושיב שם את הקבוצות הגדולות יותר של החברים, כך שכולם יתרכזו באותו מקום. אופציה נוספת היא כמובן להושיב את החברים בקבוצת שולחנות, כלומר להחליט על מספר שולחנות קרובים זה לזה שמוקצים עבור כל הקבוצה כך שהחברים עצמם יכולים להחליט איפה הם יושבים במסגרת מספרי השולחנות הללו.  

מניעת הפתעות בערב האירוע = חיסכון בכסף:

דאגו להושיב את כל המוזמנים שלכם מראש, וזה כולל גם את ההורים שלכם כך שתהיה להם את האפשרות לשבת ביחד עם המשפחה ועם החברים שלהם ולאכול בנחת. כאשר סידורי הושבה סגורים, לא נשאר מקום לספק וכך במהלך הערב לא יפתיעו אתכם עם הוספה של שולחנות לא מתוכננים. כאשר הדברים קבועים מראש וכך מונחה גם הצוות במקום, זה לא מאפשר לאורחים שלכם לשלוט בעלויות האירוע ללא ידיעה ולהוסיף עוד מקומות לא צפויים לתקציב.

YOU MIGHT ALSO LIKE