איך לבחור צלם לאירוע שלכם – המדריך השלם
כיום השוק מוצף במאות צלמים, מה שהופך את תהליך קבלת ההחלטה לקשה. בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם את חמשת השלבים לבחירת הצלם המושלם עבורכם, על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר. בואו נתחיל

שלב ראשון – תיק עבודות: אין ספק שבניגוד לספקים אחרים לחתונה, אצל צלמים קל מאוד לראות אם אנחנו מתחברים לעבודה שלהם או לא. זו מהות הצילום. למעשה רק על סמך שלב זה, נוכל לסנן מהרשימה ספקים רבים שעבודתם אינה תפסה את העין שלנו ולא התחברנו אליה.

חשוב להבין שבצילום סטילס יש מגוון רחב של סגנונות צילום ואפשר להגיד די בוודאות, שלא תתחברו לכל אחד מהסגנונות. על כן ההמלצה הראשונה שלנו היא פשוט להסתכל באתר של הצלם, בדף הפייסבוק העסקי או הפרטי שלו, באינסטגרם שלו ולקבל החלטה ראשונית מי עובר לשלב הבא בסינון.

שלב שני – מחיר צלמים לחתונה: אומנם עבור חלק גדול מהזוגות, המחיר צלמים לחתונה משמש כמרכיב מרכזי (אם לא המרכזי ביותר) בקבלת ההחלטה. אנחנו בחרנו למקם את המרכיב הזה "רק" בשלב השני מכיוון שתיק העבודות הוא שלב שתוכלו לבצע בצורה עצמאית ומידית, מבלי לדבר עם הצלם על מחיר, כי אולי המחיר אפילו לא רלוונטי עבורכם בשל העבודות שהוא הציג באתר שלו או ברשתות החברתיות.

כאשר אנחנו מדברים על מחיר, חשוב להבין שאין מחיר אחיד לצילום חתונות. כל צלם חתונות מתמחר את עבודותו בצורה אחרת. צילום הוא ז'אנר של אומנות וישנם שינויים רבים אשר משפיעים על המחיר כמו איכות הציוד, שנות הוותק והניסיון וכמובן המוניטין שצבר הצלם לאורך השנים. ראינו לאורך השנים זוגות שלא מצליחים להבין את הפערים שיש בתחום צילום החתונות בין צלם אחד לאחר אך אם נחשוב על זה בצורה מושכלת – זה כמו להיות מופתעים שצייר איכותי ונחשב לוקח פי 5 או פי 10 מצייר חובב בתחילת דרכו.

שלב שלישי – המלצות: אחד הפרמטרים הכי חשובים בבחירת ספק לחתונה, זאת הידיעה שזוגות אחרים "התנסו" בעבודה איתו ו"יצאו בחיים". או במילים פחות דרמטיות, העובדה שהעסקה מולו הוכתרה כהצלחה, הצלם הגיע לאירוע בזמן, הם קיבלו את כל מה שסוכם, בדיוק לפי הזמנים שסוכמו בחוזה ובקיצור – הצד השני עמד בהבטחה שלו ואפשר לסמוך עליו. המלצות הוא דבר חשוב מאוד כי אין חכם כבעל ניסיון ועל כן זוגות שכבר התנסו בעבודה עם הצלם יכולים לתת לנו את הפידבק שלהם לגבי ההתנהלות על כל שלביה, לפני האירוע, ביום החתונה וכמובן לאחר שהיא כבר נגמרה.

אז איפה נחפש המלצות על צלמים לחתונה? ראשית כל, אפשר לבקש מהצלם. כיום לגמרי נהוג לשאול את צוות הצילום האם אפשר לדבר עם זוגות קודמים שלו ולשמוע חוות דעת על השירות. צלמים לחתונה שלא יהיו מוכנים להעביר לכם טלפונים של זוגות קודמים, כנראה שקצת חוששים ממה שאתם עלולים לשמוע וזאת נקודה למחשבה. מקומות נוספים שבהם תוכלו למצוא המלצות הוא בקבוצה הסודית שלנו שם כלות משתפות ברשמים מיום החתונה והספקים שבחרו וכמובן תוכלו לחפש ברחבי הרשת את שמו של הצלם ולראות את תמצאו המלצות במקומות שונים.

שלב רביעי – כימיה: זוגות יקרים, אל תתבלבלו. אומנם זה השלב הרביעי אבל אין להקל ראש בחשיבותו העצומה. בואו נסביר: צוות הצילום, מלווה אתכם מתחילת היום בשלב ההתארגנות ועד שלב מאוד מאוחר של האירוע (אצל חלק מהצלמים אפילו עד סופו). על כן, תמיד תרצו למצוא צלם שאתם מתחברים אליו ברמת האנרגיה ושיש איתו כימיה טובה. שהוא מצליח להצחיק אתכם, שהאוויר איתו קלילה וזורמת ובאופן כללי שאתם מרגישים שיש ביניכם איזשהו חיבור ראשוני טוב.

אז נכן, אי אפשר לדעת איך יהיה ביום החתונה – אבל תאמינו לנו, ברוב המקרים הרושם שקיבלתם בפגישה הוא אינדיקציה מספיק טובה בשביל להבין איך הולך להראות היום עצמו בחברתו של הצלם. האנרגיה שלו משפיעה באופן ישיר על הפתיחות שלכם אל מול המצלמה ובסופו של דבר גם על התמונות שתקבלו. אגב, זה לא אומר שצריך לפסול צלמים שהם יותר רציניים או שקטים, יכול להיות שהם עושים עבודה מדהימה! ולכן הדגש הוא שהרושם הכללי שלכם מהצלם יהיה טוב ותרגישו שיש חיבור חיובי.

שלב חמישי – הסכם הצילום: לאחר כל הבדיקות שעשינו, החלטנו להתקדם עם הצלם לשלב הבא, שלב החוזה או ההסכם. חשוב להבין שגם בשלב זה אין חוזה סטנדרטי לצלמים לחתונה ולרוב נמצא שוני די גדול בין חוזה א' לחוזה ב'. על כן תרצו לעבור על המסמך שקיבלתם ביסודיות ולראות שהכול בסדר מבחינתכם. שימו דגש על סעיפים כמו שעות הגעה ועזיבה ביום האירוע, זמני אספקת החומרים לאחר החתונה,  מועדי התשלום עבור השירות, ועוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE