חרדת ביצוע: מתמודדים עם החששות שבהכנת רשימת האורחים?
הכנת רשימת האורחים לחתונה יכולה להיות אחד השלבים הקשים והמסובכים בתהליך ארגון החתונה. אך יש כמה עצות וטיפים שיכולים לסייע ולהפחית את החרדה

להכין את רשימת האורחים זה לא השלב המהנה ביותר של ארגון החתונה ואין ספק שרבים נהנים יותר בשלב הטעימות של העוגה. עם זאת, מדובר במרכיב חיוני. לכן מומלץ לעקוב אחר כמה עצות והדרך לרשימה המוצלחת תהיה קלה משחשבתם.



ראשית חשבו כיצד לחלק את הרשימה לפני קבלת סיוע כספי. אין טעם להמתיק את הגלולה: הכנת רשימת אורחים יכולה להיות עניין לא נעים, בעיקר אם ההורים של אחד מבני הזוג מעורבים בתכנון או מסייעים מבחינה כספית. לכן כדאי להסביר להורים בבירור מה אתם רוצים, לפני שמקבלים מהם סיוע. גם אם אתם נושאים בכל עלויות החתונה, זה רעיון מצוין להפגיש בין ההורים שלכם ולשוחח איתם על רשימת האורחים, על מנת למנוע הפתעות. חשוב לקיים את השיחה לפני שמתחילים בהוצאות על האירוע, כך עדיין נמצאים בשלב בו ניתן לשאת ולתת, לבחור ולדחות. טיפ: באופן מסורתי בני הזוג ממלאים חצי מרשימת האורחים, וכל זוג הורים מקבל רבע.

נסו לבנות את רשימת החלומות שלכם. תוכלו לעשות זאת כשתתחילו לבנות אותה משמותיהם של האורחים שדמיינתם שישתתפו בחתונה שלכם: החל בחברים וותיקים וכלה בבן דוד מדרגה שלישית שהכרתם פעם במפגש משפחתי. רק בשלב הזה, אל תתחשבו בתקציב ובמספר האורחים שמתחם האירועים הנבחר יכול להכיל. בשלב הזה רצוי לחשוב בגדול ובהמשך תמיד תוכלו לקצץ.



העצה הבאה היא להיות מציאותיים מבחינת מספר האורחים, על מנת למנוע מתח בשלב מאוחר יותר. אתם לא רוצים להיקלע למצב שיש יותר מדי אורחים ואין להם מקומות במתחם האירועים. התקציב שלכם וגודלו של מתחם האירועים הם הגורמים העיקריים שיכריעו בשלב זה של התאמת מספר האורחים. כל אורח מעלה את מספר המנות, השכרת הציוד והתוספות השונות. לכן מומלץ לשמור על מספר אורחים קטן במעט ממה שהאולם יכול להכיל, על מנת שתוכלו להוסיף כמה בשלב מאוחר יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE