אירוע בלתי נשכח - איך עושים את זה נכון?
אירוע מוצלח הוא אירוע שהמשתתפים בו מרגישים את החיבור אליו עוד לפני שהתחיל וזוכרים אותו הרבה אחרי שנגמר

יצירת מיתוג לאירוע מעניקה לו שפה עיצובית, גוון אישי וייחודי המשדר אחידות עד הפרטים הקטנים ביותר. כמו בכל עיצוב טוב, כשיש שפה אחידה, מחשבה מעמיקה וביצוע מקצועי – הדברים נראים ומרגישים אחרת.

מיתוג לאירועים הוא תהליך של בניית מאפיינים ספציפיים המזוהים עם האירוע: צבע אחד או סט של צבעים שמלווים את האירוע כולו, החל מההזמנות לאירוע, דרך עיצוב מקום האירוע, צבעי המפות וכלי ההגשה ועד הגוונים בשילוט של תחנות הבר והמזון.

לוגו האירוע, עיצוב החלל, המתנות הנכונות, עיצוב התפריט ועיצוב רחבת הריקודים, הם חלק בלתי נפרד מבניית אירוע שלם, הם אלו שיוצרים את האווירה, שמחזקים ותומכים ברעיון שאליו כיוונו ושישאיר למשתתפים לב מלא בזיכרונות נעימים. השגת האפקט של מיתוג אירועים אינו דורש תקציבי ענק, ויתרונו הוא בהחלטה והתכנון של האלמנטים והמוטיבים המיתוגים שבהם ייעשה שימוש. מוצרי הדפוס עצמם הם זולים לרוב ביחס למרכיבי הפקה אחרים שתשריינו ממילא, והאימפקט שניתן להשיג באמצעותם בכל שלבי האירוע ובכל חלל המתחם בו נערך האירוע, הוא עצום.

 

תהליך המיתוג מתחיל כבר ב״שמו״ של האירוע - בחירת נושא או רעיון שלמעשה ינחה את כל תהליך העיצוב, ההפקה ותכנון האירוע עצמו. בחתונה למשל, הקונספט יכול לבוא לידי ביטוי בהתייחסות לסביבת האירוע

 לדוגמא, חתונת וינטאג׳ בחווה כפרית או חתונה לבנה על חוף הים. זו גם יכולה להיות חתונה בהשראה של צבעים מסוימים, מוזיקה אליה הזוג מחובר או כל רעיון אחר שעולה בראשכם ועל בסיסו תוכלו למתג את האירוע שלכם

 

בבר/בת מצווה לעומת זאת, כדאי ללכת על קונספט שנער או נערת הבר/בת המצווה מחוברים אליו אישית. בין אם זו דמות מצוירת, סרט מועדף , תחביבים כמו כדורסל או בלט ועוד. לאחר שבחרתם את הנושא, כל תהליך המיתוג יתבסס על הקונספט הזה. ניתן למתג את האירוע בהמון דרכים וצורות- החל מההזמנה ועד כרטיסי ההושבה, תפריטים, חבקי מפיות, מספרי שולחנות, באנרים, מדבקות ועוד המון רעיונות שמדברים באותה השפה העיצובית שנבחרה לאירוע. הפריטים הקטנים הללו יוצרים דגש שהופך את האירוע לזכיר, אחיד ופרסונלי.

 

באירועים עסקיים השימוש במיתוג מהווה גם הזדמנות נהדרת להעברת מסרים ו/או תכנים שיווקיים. מיתוג האירוע מסייע בהבנת הקונספט העיצובי של העסק והופך אותו לייחודי עם אופי ספציפי המותאם לבית העסק, כך שכל לקוח שמגיע לאירוע יודע כי לא מדובר בעוד חגיגה, אלא בחוויית אירוח שונה.

 

 

לוגו אירוע

מיתוג אירועים מתחיל בבניית לוגו ייחודי לאירוע שישקף ויביא לידי ביטוי את קונספט האירוע. הלוגואים מכתיבים את השפה והנראות של האירוע כולו ולמעשה נותנים את הטון. באירוע ממותג כאמור, ניתן לראות פריטי עיצוב שונים עם הלוגו הנבחר משולבים בתפאורה ומעטרים את האירוע.

 

הזמנות

ההזמנות לחתונה מהוות את ההצצה הראשונית לאירוע שלכם. הן למעשה הרמז שהמוזמנים שלכם מקבלים טרום האירוע והם אלה שיוצרים את הרושם הראשוני. עיצוב ההזמנה משדר לאורח את אופי האירוע . לפי כך, אם עיצבתם את ההזמנה בסגנון יוקרתי, ניתן להסיק שבחתונתכם יוגש אוכל משובח, תופעל תאורה מקצועית, ינוגן סאונד איכותי ועוד. לאלו מכם שמעדיפים את הקונספט הווירטואלי אנו ממליצים על בנייה ועיצוב אתר שמיועד לאירוע שכולל את כל הפרטים: תאריך, שעה  מיקום ומפת הכוונה, רישום, בחירת מנות מועדפות , גלריית תמונות של בעלי השמחה ועוד. גם כאן נהוג לשלב את כל האלמנטים העיצוביים שיופיעו באירוע עצמו כמו הלוגו והצבעים הנבחרים.

 

 

מיקום

לאחר בחירת המקום לאירוע, והחלטה להכניס את האמירה האישית שלכם לחלקים השונים באירוע, מומלץ לבחור בשניים עד שלושה אזורים באירוע שתנועת האורחים בהם גבוהה יחסית. למשל אזור קבלת הפנים שכולל את כרטיסי ההושבה לאורחים או באנר חגיגי כעמדת צילום, מיתוג המפיות באזור הבר ותחנות המזון, שילוט הבר ועמדות האוכל, או הדפסה ממותגת לרחבת הריקודים.

 

 

מתנות לאורחים

הדרך הטובה ביותר לגמול לכל אורח שהגיע לאירוע שלכם היא באמצעות הפתעה מיוחדת הארוזה בצורה ייחודית ושובה עין. מתנות ממותגות משאירות טעם מתוק אחרי האירוע וזיכרון שייחודיי רק לאירוע שלכם.

במגזר הדתי נהוג להעניק למוזמנים ברכונים עם שמות החתן והכלה עם הקדשה אישית, כיסויי חלה ממותגים וכדומה. ישנן אפשרויות נוספות שיכולות לשמח את האורחים שלכם כמו תמונות שנלקחו במהלך האירוע ושמודפסות על בלוקים מעץ, בקבוקי ספורט, מגנטים עם תמונה אישית, מארזים של עוגיות ושוקולדים בהדפסה אישית ועוד.

 

לפני שאתם מתחילים את תהליך המיתוג מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע כגון מעצבים גרפיים ובתי דפוס. הם אלו שיוכלו לתת לכם את המידע הנחוץ למידות הנכונות וברזולוציה הכי גבוהה שיש. כדאי להיכנס לפינטרסט ולאינסטגרם ולקבל השראה. כך תוכלו להחליט באיזה אופן למקד את האירוע ובאיזה אלמנטים להתמקד.

זכרו שהמיתוג נועד כדי לשדרג את האירוע, תוספת משמעותית שתשאיר את האורחים עם חוויות אירוח שונה וייחודית.

 

טל אוריון - מפיקה ומעצבת אירועים בעלת חברת ההפקות
Tal Orion Conceptual Events
ליעוץ חינם ולכל שאלה התקשרו
818.448.6773
[email protected]
www.talorion.com

 
YOU MIGHT ALSO LIKE