מתחברים למקורות: החלטתם לחגוג בר או בת מצווה בישראל?
לא מעט הורים מבקשים לספק לנער או לנערת המצווה קשר ישיר עם המורשת היהודית שלהם ומחפשים מקום בעל משמעות ורוחניות ייחודית. הנה כמה מקומות מומלצים

בר או בת מצווה תמיד היו האירועים המשמעותיים ביותר בחייה של כל משפחה יהודית. בטקס זה מציינים את הגעתם הרשמית של נערים ונערות לבגרות, ואת נשיאתם באחריות על מעשיהם. חגיגת הטקס בישראל תספק לנערים ולנערות הזדמנות ליצור קשר ישיר עם המורשת היהודית שלהם, כשבו זמנית הם יוצרים זיכרונות נעימים עם בני המשפחה. 



אירועי בר או בת מצווה מתאפיינים באופי רוחני, לכן חלק מההורים בוחרים להשיב את הנער או הנערה אל המקור ולנצל כמה מקומות רוחניים על מנת לקיים את הטקס. השורות הבאות מציגות כמה מקומות כאלה.

בית הכנסת העתיק ברעם: בית הכנסת נמצא בכפר היהודי העתיק ברעם. המקום היה ויהיה אחד היפים לקיום בר מצווה. הוא מציג שחזור של בית כנסת עתיק מהמאה הרביעית. השרידים שנשארו מהקהילה היהודית שחיה במקום מציעים מראות ייחודיים והתעלות רוחנית. סביב מקיף יער ירוק וזה אחד המקומות בהם כל משפחה תרצה לחגוג את בר או בת המצווה.



בית הכנסת אבוהב: הוא ממוקם בעיר צפת, שבצפון הארץ, שידועה גם כמרכז המיסטיקה היהודית והרוחניות. בית הכנסת ממוקמת במרכז הבית הרוחני של ישראל. ראיות שונות הוכיחו שבית הכנסת שימש בית ללימוד ולעתיקות. לבית הכנסת מהמאה ה-16 יש שם זהה לזה של המקובל הספרדי מהמאה ה-15, יצחק אבוהב. אכן, נאמר כי באחד הארונות במבנה יש ספר תורה שנכתב על ידי הרב אבוהב עצמו. המאפיינים האמורים גורמים למי שחושבים על טקס בר מצווה שיחבר למקורות, הבחירה במבנה ההיסטורי היא אפשרות טובה ביותר.



נאות קדומים: שמורת הטבע המתפרשת על פני שטח של 652 אקרים מחזירה אל הזמנים האקולוגיים של תקופת התנ"ך. בשמורה גדלים מאות מינים שונים של צמחים והיא ממוקמת בין שתי הערים הגדולות בישראל, ירושלים ותל אביב. שטחי הנופים הנרחבים משמשים בית לחיות שונות והאווירה במקום הופכת את הטקס המסורתי למושלם.



מצדה: על פי המיתוס, לאחר חורבן בית המקדש בשנת 70 לפני הספירה, ברחו מאות יהודים מירושלים ומצאו מקלט על מצדה, שנמצאת מרחק קילומטר וחצי מים המלח. למרות הקשיים שיוצרים התנאים הטופוגרפיים של האזור, הצליחו הפליטים היהודים להקים קהילה משגשגת. אך הטרגדיה הפתאומית שפקדה את מצדה, פגעה בציוויליזציה החדשה, כשהרומאים פרצו את חומת העיר בשנת 73 לספירה. על מנת להימנע ממאסר על ידי הצבא הרומי, ביצעו כ-970 גברים, נשים וילדים התאבדות המונית.

YOU MIGHT ALSO LIKE