לא רק במסעדות: לכשרות יש משמעות גם כשבוחרים טבעות
ברוב חנויות התכשיטים בהן מציעים טבעות נישואין, מציעים בדרך כלל טבעות שעומדות בכל דרישות ההלכה. עם זאת, חשבנו שכדאי שתדעו בדיוק מהן הדרישות על מנת שתיערכו מראש

טבעות נישואין משמשות סמל לקשר המיוחד שבין הכלה לבין החתן; סמל לברית האהבה, שנכרתת ביניהם ביום החתונה. הבחירה בטבעות נישואין דורשת תשומת לב לכמה דרישות הלכתיות חשובות, על מנת שהטבעות יעמדו בכללי הנישואין על פי היהדות. אם הטבעות לא עומדות בדרישות אלה, יקרות, יפות ומעוצבות ככל שיהיו, הן לא יחשבו כשרות לשמש כטבעות נישואין.


נוחות ואיכות: המאפיינים החשובים ביותר בבחירת הטבעות

במהלך טקס החופה, בוחן הרב המשיא את הזוג את הטבעות ומוודא שהן אכן כשרות על פי ההלכה. בהמשך לכך ועל מנת למנוע מצב מביך ובעייתי, מומלץ לוודא שהטבעות שאתם בוחרים עומדות בדרישות הבאות.

חשוב לבחור בטבעות שעשויות מכסף או מזהב. ניתן לבחור בזהב על כל גווניו: צהוב, לבן או אדום. עם זאת, חשוב שהטבעות לא יהיו עשויות משני חומרים או מחומר אחד המצפה את השני. על כל טבעת להיות עשויה חומר אחד בלבד וללא ציפוי.

כמו כן, כל טבעת צריכה להיות מעוצבת כמקשה אחת, ללא חריטות שונות, כגון שמות, תאריכים, סמלים או סימנים. הטבעות צריכות להיות חלקות מבפנים. עם זאת, ניתן לבחור בטבעות מקושטות בצדן החיצוני, באמצעות ריקוע או חריטה. בנוסף, חשוב להימנע מבחירה בטבעות בעלות חורים, אבני חן או יהלומים. אם חייבים, ניתן לחרוט על צדה הפנימי של הטבעת או להוסיף אבן חן או יהלום, רק לאחר סיום טקס החתונה.

הכללים מדגישים עוד, כי על צדה הפנימי של הטבעת להיות עגול וחלק, כאשר המעוניינים בכך יכולים לעצב את צדה החיצוני בצורה אחרת.

חלקות מבפנים ונטולות אבני חן או יהלומים, טבעות נישואין כשרות


הדרישה האחרונה מדגישה, כי את הטבעות צריך לקנות החתן ובכספו שלו בלבד. בהמשך לכך, רצוי לא לשלם על הטבעות בהמחאה שתאריך פירעונה לאחר טקס החופה. במסגרת טקס החופה, שואל הרב את החתן, האם הוא רכש את הטבעות בכספו והאם כל אחת מהן שווה לפחות פרוטה אחת. 

כשבוחרים את טבעות הנישואין כדאי לזכור שמדובר על פריט שאתם צפויים לענוד במשך שנים רבות. בהמשך לכך, מומלץ לבחור בטבעות שתהיינה במידה הנכונה; שתהיינה עשויות מזהב באיכות גבוהה ככל שניתן, על מנת למנוע שחיקה מהירה; בנוחות מקסימלית, על מנת למנוע הפרעות לתנועה ולאפשר לכף היד לנוע בחופשיות.

כמו כן, מומלץ להעדיף עיצוב קלאסי על פני טרנדים עכשוויים שיתחלפו ויראו לכם לא רלוונטיים בעוד כמה שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE