איך נקיים את מצוות ברית המילה לילד בזמן הקורונה?
אם אתם מצפים לבן, בוודאי תכננתם לעשות לו ברית מילה בתום שמונה ימים מיום היוולדו. אך בתקופה זו, אין הדבר מובן מאליו. לאור האתגרים שניצבים בפנינו בעת הזו אילו אופציות עומדות לרשותנו על מנת שנוכל לממש את המסורת

לא משנה מה הגישה שלכם לברית מילה, אם ברצונכם לקיים את המסורת הזו ככל הנראה תיאלצו להתגמש כך או אחרת בשל מגפת הקורונה. חלק מההורים מעדיפים לדחות את הברית ולא לעמוד על מצוות שמונת הימים לאחר הלידה. הדחייה מתאפשרת הודות ל"פיקוח נפש". אך יש גם פתרונות להורים שחשוב להם לשמור על המסורת הזו כפי שהיא.

 

 

חלק מהמוהלים ממליצים לאור הסכנה בהידבקות בווירוס הקורונה, לאפשר לרופא לבצע את ההליך הכירורגי בבית החולים, זמן קצר לאחר הלידה. אחר כך ניתן לערוך טקס מסורתי בהנחיית מוהל. לעומת זאת ישנם מוהלים שטוענים שדווקא האפשרות שרופא יבצע את ברית המילה היא הגרועה ביותר. ההסבר לכך זה שבבתי חולים יש סכנה גדולה יותר להידבקות בקורונה מפני שישנם בסביבה יותר אנשים שעלולים להיות חולים.

 

 

הסבר נוסף הוא שהטקס הדתי שיעשה לאחר מכן ידרוש הטפת דם ברית, כפי שנהוג במקרים בהם לא ניתן לבצע את ברית המילה כהלכה. במקרה כזה נשאלת השאלה האם כדאי להעביר את התינוק שני הליכים אם אפשר לחכות. כשמוהל מבצע ברית מילה זה נמשך כ- 20 שניות. לעומת זאת לרופא ייקח בערך כ-10 דקות ולהורים אין אפשרות להיות נוכחים בחדר.

אם תעדיפו לערוך את הברית בבית החולים מבחינת ההליך הכירורגי, לאחר מכן תוכלו לערוך טקס מצומצם בבית עם רב על פי ההלכה. במקרה כזה אפשר להזמין את המשפחה והחברים לצפות בטקס דרך הזום או כל פלטפורמת סטרימינג לייב אחרת. כך כולם יוכלו לקחת חלק במסורת היהודית מבלי להסתכן ולסכן אחרים וכמובן תוך שמירה על ההנחיות באזורכם.

 

 

בסופו של דבר הבחירה היא שלכם, ההורים, בהתאם לאמונותיכם ורצונכם. לא משנה במה תבחרו וודאו שהתהליך נעשה בצורה בטוחה בעת המורכבת הזו. על אף ההגבלות אפשר למצוא הנאה ומשמעות גם בטקס מצומצם ואינטימי, וכמובן שבזכות הטכנולוגיה שעומדת לרשותינו כיום, נוכל גם לשתף את היקרים לליבנו ולחגוג כמשפחה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE