ברכות להולדת הבן או הבת: יש לכם שמונה ימים לארגן ברית מילה ופחות מזה לארגן בריתה
עם הולדת הבן, הורים רבים מוצאים את עצמם במרוץ לתכנון ברית המילה. במקרה של הולדת בת אין הגבלת זמן על חגיגת הבריתה, אך מומלץ לחגוג בחודש הראשון לחיי התינוקת ובסמוך ליום ההולדת

רוב ההורים לא מספיקים להתרגש מהולדת הבן או הבת שלהם וכבר מוצאים עצמם בתחילתו של מרוץ לארגון חגיגת ברית המילה או הבריתה. ברוב המקרים מדובר בשמונה ימים בלבד, שבמהלכם צריך לדאוג לכל מרכיבי האירוע. למרות שזה נשמע מלחיץ, ארגון הברית או הבריתה מאתגר פחות ממה שאפשר לחשוב. 


אחרי שהם נולדו מתחיל המרוץ לחגיגת הברית או הבריתה

רוב המרכיבים באירועי ברית דומים לאלה שמרכיבים את אירועי הבריתה. במקרה ברית מתווסף שלב טקס ברית המילה, שדורש איתור מוהל מתאים. טקס ברית המילה נערך ביום השמיני לחיי התינוק הזכר והוא מתקיים, ברוב המקרים, בשעות הבוקר. ביהדות, היממה מתחילה תמיד בערב היום הקודם. אם התינוק נולד ביום שלישי בלילה, הברית שלו תתקיים ביום רביעי של השבוע שאחרי. 


ברית מילה הוא אחד מהטקסים שמציינים את מחזור החיים ביהדות וניתן לבצע אותו בהזדמנויות שונות, כולל בשבת, בחג ואפילו ביום כיפור. שמונה ימים הם שמונה ימים והסיבה היחידה שבגינה ניתן לדחות את הטקס היא בעיה רפואית. המוהל או רופא יבדוק את התינוק ויקבע אם הוא בריא מספיק על מנת לעבור את התהליך. אם דוחים את המילה, אין לקיים אותה בשבת או בחג. אם הטקס לא יכול להתקיים ביום השמיני, העיתוי כבר לא דחוף כל כך על מנת להסתכן בהפרות של מנהגי המסורת הכרוכים בשמירת השבת או החג.

תשאירו לעצמכם זמן להתרגש מהולדת הבן או הבת

רבים בוחרים לקיים את הטקס בבית הכנסת ובהמשך לחגוג עם האורחים במסיבה שמחה. אפשר לקיים את הברית בבית, אם יש מספיק מקום לארח את החגיגה. כיום לא מעט הורים מבצעים את הטקס בבית חולים ולאחר מכן מקיימים חגיגה גדולה במתחם אירועים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE