כל מה שכדאי לדעת: איך בוחרים טבעת אירוסין
מה הטרנד כעת? האם מומלץ להתייעץ עם חברים ומשפחה? ואיך יודעים כמה קראט לקנות? אלו רק חלק מהשאלות הניצבות בפני מי שמחפש לרכוש טבעת אירוסין לבחירת ליבו. מדובר על בחירה לא פשוטה, לכן בנינו עבורכם מדריך קצר ויעיל שיעזור לכם לבחור נכון

מציאת הטבעת המושלמת היא לא תמיד עניין קל. היא צריכה להיות על זמנית ואופנתית בעת ובעונה אחת, לעורר רושם, ומעל הכל – מי שתענוד אותה חייבת לאהוב אותה מכל הלב. הנה כמה טיפים לבחירת הטבעת שתהיה חלק בלתי נפרד מאחד הרגעים הגדולים בחייכם.

קודם כל, ביחד

זוגות שמתייצבים יחדיו בחנויות תכשיטים עושים בשכל, למרות שהבחירה הזו כביכול פוגעת מעט ברומנטיקה ובאלמנט ההפתעה. כך תוכלו להבטיח כי האישה מקבלת את הטבעת שהיא רצתה, בתקווה שלעולם לא תרד לה מהאצבע.

עזרה בדרך

אפשרות נוספת היא להבין מהו סגנון הלבוש של בת הזוג שלכם, האם היא נוהגת לענוד תכשיטים? זה הזמן לעשות תחקיר וגם לא להתבייש להיעזר באחרים - אימא, אחות או חברה טובה, לחלוק איתן את הבשורה המשמחת, ולצרף אותן להליך החיפושים.

מספר דברים שכדאי לדעת לפני שאתם ניגשים לקנות טבעת:

  1. ראשית - קראט. למעשה מדובר על יחידת משקל, ויש לשים לב להבדל בין קראט יהלומים לקראת זהב. ביהלומים, הסימון הוא באותיות CT. כאשר משקל היהלום נמוך מקראט אחד,יחידת המידה היא נקודות, כאשר 100 נקודות הינן קראט אחד. המידה השכיחה ביותר בטבעות אירוסין בארץ היא 0.50 נקודות, כלומר חצי קראט.
  2. יהלומים - רק לאחר ליטוש ניתן לראות את צורתם האמיתית. מעבר לגודל, ישנן עוד כמה פרמטרים המשפיעים על המחיר, כמו דרגת הניקיון והצבע. יש 12 דרגות ניקיון, ורמות הניקיון המבוקשות ביותר בטבעות אירוסין הן סביב ה-SI1, או Slightly Included. זוהי רמה מסחרית נקייה.  
  3. אם אתם הולכים על יהלום עגול, הצורה הפופולרית ביותר, כדאי שתכירו את המונח ‘מודל טולקובסקי’. המודל מציע לא פחות מ-57 ליטושים המבוססים על עקרונות פיזיקליים, ובזכותם קרני האור מאירות את היהלום בצורה הכי טובה שיש.
  4. צבע היהלום נע על סקאלה בין D (חסר צבע) ל-Z (צהבהב-חום), כאשר D היא הדרגה הכי גבוהה, וכמובן גם היקרה ביותר. בטבעות אירוסין הדרגות השכיחות ביותר הן I ו-H.

אם אתם חולמים על טבעת קצת אחרת, הנה כמה רעיונות:

- יהלומים שחורים, וכן אבני חן כמו ספיר כחול, רובי אדום ואמרלד ירוק, נכנסו לאופנה בכל הכוח. 

- חישוק הטבעת זוכה לסוגים שונים של שיבוצים לכל אורכו. כמו כן, אפשר לראות חישוקים בעלי צורה מעוקלת או קריס-קרוס שעוטפים את האבן בצורה ייחודית ומסקרנת.

- מלבד הזהב הלבן והצהוב, נוסף בשנים האחרונות גם זהב בעל פיגמנט ורוד - הרוז גולד.

לסיכום, מה חשוב לקחת בחשבון?

יש לדאוג לקבל אחריות ותעודה גמולוגית המפרטת את נתוני היהלומים בתכשיט הנרכש, כמו כן לוודא שהגדלה או הקטנה כלולות במחיר ועוד. רצוי לרכוש תכשיטי יהלומים מחנות מוכרת ולוודא שבית העסק חבר באיגוד התכשיטים ועומד בכל התקנים הנדרשים.  

YOU MIGHT ALSO LIKE