לא מושלם באופן מושלם: המגמה המובילה בין אלה שיילוו את שנת 2019 בתחום עיצוב האירועים
שנות ה-70 וה-80 ממשיכים להתחזק בין שאר מגמות הרטרו שיבלטו בתחום עיצוב האירועים בשנה הקרובה. אך מעצבים מסבירים כי המגמה אינה מוגבלת רק לשני העשורים האלה וכוללת מגוון רחב של תקופות וזרמים בעיצוב

המעצבים אמנם מרחיבים את האופן בו הם מייצרים מחדש את המראות של שנות ה-70 וה-80 שילוו את הטרנדים המובילים לשנת 2019 בתחום עיצוב האירועים. שני העשורים יישארו פופולריים בתחום, כשהיצירתיות תבוא לידי ביטוי במוטיבים העמוקים יותר של העשורים האמורים. המשמעות היא שהמעצבים ישלבו גם מאפיינים שלא נמצאים בראש רשימת המייצגים המובהקים של כל עשור. בכך הם יוכלו להפתיע עם עיצובים מעניינים יותר.



חשוב לציין, כי מגמת הרטרו לא מוגבלת דווקא לשנות ה-70 וה-80, ושהשילובים יכולים לכלול גם מוטיבים מסגנון הארט נובו, הארט דקו, המינימליזם העיצובי, ההיפי שיק, ההוליווד גלאם ועוד. מעצבים מסבירים, כי העובדה שהמגמה לא חד משמעתי, מתאפשר שילוב בין מספר תקופות וזרמים בעיצוב.

אחד הטרנדים הפופולריים ביותר עליהם מצביעים המעצבים הוא אווירה צבעונית טרופית. הם חושבים על פאלם ביץ', איפנמה או ג'ונגלים. צורות אורגניות מעורבות באלמנטים קלאסיים יניבו אפקט וואבי-סאבי של 'לא מושלם באופן מושלם'.  

המראות שנזכה לראות השנה יקבלו השראה מהעבר ויבואו לידי ביטוי במגוון דרכים ובעיקר בהדפסים צבעוניים של תבניות צורה. המגמה משפיעה גם על תחום הטקסטיל, מה שמעניק למעצבים מגוון רחב של אפשרויות לשילוב המגמה בעיצוב. אם בטקסטיל עסקינן, גם בדי קטיפה ותחרה, כאלה המזכירים את ה"סגנון של סבתא", ימשיכו לבלוט בין מרקמים, צבעים וטקסטורות.



הרטרו זוכה השנה לביטוי גם בסעיף הרהיטים והאוהלים להשכרה, כשהסגנון המוביל מתאפיין במוטיבים פופולריים מאמצע העשור בו שלט העיצוב המודרני. הסגנון מתעורר לחיים עם רהיטים בקווים נקיים ועדינים בצבעים נועזים פחות.

אחד הקצוות המבוקשים יותר של מגמת הרטרו אפשר לראות בגישה המודרנית לארט דקו המשולב במאפיינים מהוליווד המפוארת. גישה מודרנית זו פירושה לעתים קרובות, לאזן בין סגנון אלגנטי לבין סגנון מינימליסטי. ניתן להבחין בגישה הזו במראות עיצוב רבים בהשראה של מגמת הרטרו.  

YOU MIGHT ALSO LIKE