תנו לנו את ידכם: כך ניקח אתכם צעד צעד בדרך אל ארגון יום החתונה שלכם
לפני שתמשיכו לקרוא על כל מה שצפוי לכם בדרך אל החופה, כדאי שתכינו לעצמם משהו לשתות ותירגעו. אם תעקבו אחר כל שלב ותעמדו בזמנים, האירוע שלכם יהיה מושלם

אם כל ההצעות וההסכמות עברו בשלום והגעתם לקרוא את השורות הבאות, סימן שאתם עומדים לפני האירוע הגדול של חייכם ושאתם מתחילים בבחינת האפשרויות, קבלת ההחלטות וארגון המטלות. אך לפני שאתם מתחילים לחשוב על הדרך המיוחדת שלכם להתחתן, יש כמה שלבים בסיסיים בלעדיהם החתונה פשוט לא תהיה חתונה.

לא משנה מה תעשו, הדרך אל החתונה תמיד תשאר תקופה מיוחדת


חצי שנה לפני
אחרי שהודעתם להורים ולחברים הקרובים זה הזמן לחשוב על התקופה בשנה בה תרצו לחגוג את החתונה שלכם. קחו בחשבון את המאפיינים המיוחדים של מזג האוויר בכל עונה. אם אתם מעוניינים לקיים חתונה יהודית, חשוב שתבחרו בתאריך מתאים לקיום טקס חופה על פי היהדות. יש לוודא שהתאריך שבחרתם לא זהה לתאריך של חג או מועד כלשהם.

בהמשך החליטו על התקציב אותו אתם מעוניינים להשקיע בכל מרכיבי האירוע והשתדלו להיצמד אליו לאורך כל הדרך, למרות שלל הפיתויים. זה גם הזמן להכין טיוטה ראשונה של רשימת המוזמנים. רשימה כזו, ראשונית ככל שתהיה, תספק לכם מושג על היקף האירוע ותסייע בהקצאת תקציב ריאלי. מספר האורחים ישפיע גם על בחירת המקום ועל אופיו הכללי של האירוע.

אם מספר האורחים עולה על 250, סביר להניח שאולמות בוטיק קטנים ואינטימיים לא יכנסו לרשימת האפשרויות, ושיידרש מתחם אירועים גדול יותר לשם כך. כמו כן, כדאי לכם להחליט כבר כעת על סגנון המתחם: האם תרצו לחגוג בגן אירועים, תחת כיפת השמים, באולם מעוצב וממוזג או במתחם המשלב את שניהם?

בתהליך בחירת המקום, יש לקחת בחשבון מאפיינים נוספים פרט למספר האורחים, כגון מראה כללי, ניקיון, יחס ושירות, חניה, נגישות ועוד.  בכל מקרה אין זמן טוב יותר להתחיל לבדוק את המקומות האפשריים לחגיגת החתונה, על מנת לוודא שהמקום עליו תחליטו אכן יהיה זמין לכם בתאריך בו אתם מבקשים להתחתן.   

אחרי ששריינתם את המועד הרצוי במתחם האירועים הנבחר, כדאי לקבוע כמה מפגשים טעימים במיוחד, עם חברות קייטרינג אפשריות, על מנת לבחור איזו מהן תהיה אמונה על אחד המרכיבים החשובים ביותר של האירוע: האוכל. את הבחירה חשוב לבצע בהתאם למאפיינים הדרושים לאירוע, כגון מידת כשרות, סגנון התפריט והמנות, צורת ההגשה וכולי.

ארבעה חודשים לפני
בשלב זה מומלץ לפנות לחיפוש מעצב או מעצבת לשמלת הכלה ולחליפת החתן. במקביל, אם אתם מעוניינים לברוח מהאירוע הישר אל חופשת ירח הדבש שלכם, אין זמן טוב יותר לבחור יעד מתאים ולהזמין את הטיסות, בית המלון ושאר מרכיבי החופשה.

הצלם שיתעד את האירוע שלכם נמצא אי שם בין רשימות ארוכות של צלמי חתונות. צמצמו את האפשרויות לשלושה צלמים, בדקו את העבודות שלהם באתרי בית העסק ושוחחו עם כל אחד מהם בטלפון. אם יש צורך קבעו פגישה ובחרו את הצלם שלכם לערב המיוחד.

החלטה נוספת שאתם צריכים לקבל בשלב זה קשורה בפס הקול של האירוע: האם אתם מעוניינים בדי.ג'יי, בלהקה או בשילוב של שניהם? גם כאן חיפוש יעיל באינטרנט יאפשר לכם להתעדכן בכל המגמות העכשוויות ולבחור את האפשרות המתאימה ביותר.


שלושה חודשים לפני
הגיע הרגע לבחור טבעות נישואין. ההמלצה הרווחת היא לעבור בין שתיים או שלוש חנויות תכשיטים מתמחות או לבחור מעצב או מעצבת טבעות ולהתאים לעצמכם את הטבעות. חשוב לוודא שהעיצוב לא פוגע בדרישות לטבעת כשרה. לשם כך, על הטבעות להיות חלקות, עגולות מבפנים ונטולות אבני חן.

חודשיים לפני
תהליך ארגון האירוע מתחיל לצבור תאוצה וההתרגשות עולה עם תחילת תהליך עיצוב השמלה ובחירת חליפת החתן. במקביל כדאי לזכור להתאים נעליים, תכשיטים, אביזרים וכל מה שקשור במראה. אחרי שמקבלים מושג על הסגנון של השמלה, כדאי להתאים גם זר כלה. מומלץ לתאם עם מעצב או מעצבת הפרחים או לבחור זר כלה מתאים ולהזמין לתאריך המבוקש. אם בפרחים עסקינן, כדאי לבדוק האם נותן השירות שאמון על עיצוב זר הכלה מציע חבילה במסגרתה תוכלו לקבל גם קישוט של הרכב עמו אתם צפויים להגיע לאירוע.

בשלב זה כדאי לבחור הזמנות לאירוע. כדאי לזכור לשלב בתוכן ההזמנה את הפרטים החשובים על אודות האירוע: התאריך, שעת ההתכנסות, השעה בה יתקיים טקס החופה, המקום ועוד פרטים שיסייעו לאורחים להגיע בקלות. בחרו את חברת הטיפול בהזמנות ובאישורי ההגעה. עדכנו את רשימת המוזמנים שהכנתם, מלאו את הפרטים הדרושים של כל אורח ואורח, והעבירו לחברה המטפלת בהזמנות.

חודש לפני
ההמלצה הבאה לא מכוונת רק לכלות, גם חתנים יכולים לקבוע טיפול אצל קוסמטיקאית, על מנת להעניק לעצמם מראה רענן וחיוני ביום החשוב. בהמשך לטיפול הקוסמטי מומלץ לקבוע גם טיפול מפנק ומרגיע לשבוע החתונה.

זה גם הזמן לבחור מי יהיו אחראיים על עיצוב השיער, האיפור, עיצוב הציפורניים וכולי.

אחד האנשים בלעדיהם לא יתקיים טקס החתונה הוא הרב. על מנת לבחור ברב שישיא אתכם, קבעו פגישות עם שניים או שלושה רבנים ובחרו את הרב המתאים. במהלך הפגישות, מומלץ לשתף את הרב בכל הציפיות שלכם, על מנת שהטקס יתנהל לשביעות רצון כל הצדדים.

אחת המסורות הוותיקות שמעניקות לבני הזוג תחושת שייכות לקהילה היהודית היא בחירת כתובה מעוצבת. כיום ישנם לא מעט אמנים שמתמחים בעיצוב כתובות. אם אתם מעוניינים בכתובה כזו, בחרו באמן שיעצב עבורכם את הכתובה הייחודית שלכם.

תמיד כדאי לנהל רישום של המטלות שבוצעו ושל אלה שצריך לבצע

כעת, כשההתרגשות גואה עם כל יום שחולף, זה הזמן להעביר לדי.ג'יי את רשימת השירים שאתם רוצים לשלב במהלך האירוע. בחרו שיר לרגע הכניסה, לרגע בו החתן שובר את הכוס ואת השיר הראשון לצליליו תרקדו לראשונה כזוג נשוי.

שבועיים לפני
ודאו שהחברה המטפלת במשלוח ההזמנות ואישורי ההגעה שלחה את ההזמנות לכל האורחים. העבירו לאיש הצוות הרלוונטי במתחם האירועים את הוראות סידורי הישיבה, אם יש לכם כאלה.

זה גם הרגע המתאים להסתפר, בעיקר עבור החתן. כך תוכלו למנוע הפתעות, כשהשיער לא יראה קצר מדי. אם עדיין לא חשבתם באיזה רכב אתם רוצים להגיע לאירוע, כדאי שתתפנו לכך כעת ואם יש צורך בצעו הזמנה של הרכב הרצוי ליום האירוע, בין אם מדובר על לימוזינה, לימובוס או לימו-האמר.

שבוע לפני
טלפנו לרב ולכל נותני השירותים שבחרתם, על מנת לאשר שהם זוכרים להופיע אצלכם באירוע בתאריך הנבחר, שהכל מוכן ושהם זוכרים את כל הבקשות המיוחדות, כפי שתיאמתם. כדאי ליצור קשר גם עם החברה האחראית על אישורי ההגעה ולבדוק מולם כמה מהאורחים כבר אישרו את הגעתם לאירוע.

בשבוע שלפני החתונה, נוהגים בעדות מסוימות ביהדות, לקיים טקס חינה. בנוסף, אם את מעוניינת בכך, קבעי תור למקווה תוך תיאום עם הבלנית.

זה הזמן לאסוף את טבעות הנישואין והכתובה מבעלי המקצוע. ציינו לעצמכם כיצד תבלו את יום החתונה, היכן תרצו להצטלם, מי יצטרף אליכם במהלך היום, היכן תאכלו ומתי תגיעו למתחם האירועים.

יום לפני
אחרי שהרכב קושט, זה הזמן של הכלה לטבול במקווה, של שניכם לקבל מסז' מפנק ומרגיע, והזמן להכין רשימה של כל מה שצריך לקחת מחר: הטבעות, הכתובה, רשימת מספרי הטלפון של נותני השירותים ואולי אפילו חולצה להחלפה לחתן.

ה-יום
אין כמו ארוחת בוקר טובה על מנת לפתוח את היום הזה כראוי. ההתרגשות צפויה לצרוך מכם אנרגיה לא מבוטלת, לכן כדאי שתדאגו למלא מצברים. נסו להירגע וליהנות מכל רגע.

בזמן שכלה מתייפייפת עם אנשי הטיפוח והיופי, החתן יכול להתארגן בסלון החתנים ולנסוע לאסוף את זר הכלה. אחרי המפגש המרגש של שניכם, לבושים כחתן וכלה, תוכלו להתפנות (סופסוף) לצילומים, בסופם תגיעו למתחם האירועים, שם כולם ימתינו לכם נרגשים ושמחים... הנה הנה אתם מתחתנים.  


YOU MIGHT ALSO LIKE