קחי נשימה עמוקה: הטבילה במקווה יכולה להיות חוויה נעימה ומרגיעה
יש כלות שחוששות מהטבילה במקווה; יש כאלה שמגיעות עם אמא והחברות והופכות את ערב הטבילה למסיבת רווקות קטנה; ויש כלות שבוחרות לטבול במקווה שנמצא במתחם ספא ומתפנקות כל הדרך אל החופה

אחת הדרישות מכלות שבאות בברית הנישואין ביהדות היא טבילה במקווה, בערב שלפני החתונה. ישנן כלות שחוששות מהטבילה, כשבעצם בסופו של דבר מדובר בחוויה נעימה ומרגיעה.

הפכי את הטבילה לחוויית טיפוח מפנקת


ברוב המקרים, מקווה הוא בריכה בגודל שני מטרים מרובעים ובתוכה מי גשם הממלאים אותה עד לגובה של מטר אחד. כל המקוואות הכשרים מכילים מי גשם. לכן גם מי ים ומי אגמים, שמכילים מי גשם, יכולים לשמש כמקווה מים כשר לטבילה. המקווה המלאכותי משמש נשים שמעוניינות בתנאים נוחים יותר. במקווה מלאכותי רצפת הבריכה מרוצפת, המים נקיים ומכילים חומרי חיטוי שעומדים בדרישות הפיקוח של הרשויות המקומיות. על מנת להזרים אל המקווה המלאכותי את מי הגשם מחברים אליו שני צינורות: אחד מזרים אליו מי ברז והשני מזרים מי גשם. כך שברוב המקרים מקוואות מלאכותיים מכילים מי גשם מהולים.

את הטבילה לקראת החתונה יש לקבוע לשבוע שלאחר סיום הווסת, בערב שלפני יום האירוע עצמו.

לפני הטבילה יש להסיר מעל הגוף כל תוספת שעלולה ליצור חוצץ בינו ובין המים: איפור, לק, תכשיטים, עדשות מגע וכולי. יש להתרחץ, לחפוף את שיער הראש ולהבריש אותו, לצחצח שיניים, לנקות אוזניים, לכסוס ציפורניים ולהגיע לטבילה עצמה כשעטופים בחלוק בלבד.

בכל מקווה אפשר למצוא בלנית שתפקידה לסייע ולהדריך אתכן במהלך הטבילה עצמה. הבלנית בודקת שכל ההכנות בוצעו כהלכה ותשגיח על הטבילה. על מנת לטבול כהלכה, יש לומר את הברכה: "ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם, אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על הטבילה". יש להיכנס אל מרכז המקווה, לקחת נשימה עמוקה ולטבול את כל הגוף בלי לגעת בקירות המקווה או בקרקעיתו. יש לחזור על הפעולה מספר פעמים, בהתאם למוצא המשפחתי. יש מי שנוהגות לטבול שלוש פעמים, יש מי שטובלות ארבע פעמים ויש מי שטובלות שבע.

בסופו של דבר, מדובר בחוויה נעימה ומרגיעה


בסיום הטבילה הבלנית המדריכה נותנת לכלה פתק שמאשר את הטבילה. את הפתק יש להעביר לרב המחתן לפני טקס החופה.

יש מתחמי מקוואות שמציעים חדרי הכנה לכלות בלבד. אך גם אם אין חדר כזה, ברוב המקוואות יש אזור מלתחות עם שירותים ומקלחות. יש גם מקוואות שמספקים מגבות, שמפו, סבון, קיסמי אוזניים, אצטון וכולי. אם במקווה הנבחר לא מציעים את כל התוספות האמורות, חשוב להצטייד כראוי או להיערך מראש בבית.

בשנים האחרונות יש לא מעט מקוואות מלאכותיים שנמצאים בתוך מתחמי טיפוח מפנקים, שכוללים חדרים פרטיים המשמשים להכנה לפני הטבילה, טיפולי ספא, טיפוח ויופי. כך הפך תהליך הטבילה במקווה למעין חוויית ספא מרעננת ומהנה שכוללת מגוון פינוקים.

YOU MIGHT ALSO LIKE