חולמים על חתונה אירופאית? המדריך המלא לחתונה אזרחית בחו״ל
מבחירת היעד, ועד שינוי הסטטוס, הנה רשימה מפורטת ומדויקת של כל הדברים שעליכם לדעת רגע לפני שאתם בוחרים חתונה אזרחית בחו״ל

בין אם אתם רוצים לוותר על טקס חתונה ראוותני וגדול, או סתם מתחשק לכם חתונה רומנטית ברומא, עריכת טקס חתונה אזרחי בחו״ל הינה מלאכה מורכבת שצריך לדעת עליה היטב לפני שיוצאים לדרך. אך אל חשש, בדיוק בשביל זה הרכבנו עבורכם רשימה מפורטת. 

בחירת היעד

הצעד הראשון בחתונה אזרחית בחו”ל הוא כמובן להחליט איפה אתם רוצים להתחתן. מכיוון שבכל יעד שתבחרו בו ההליך יהיה מעט שונה, כדאי שבזמן בחירת היעד תבדקו גם איזו היערכות מראש נדרשת מכם. מבדיקה שערכנו נראה שהיעדים הפופולריים בקרב זוגות הם קפריסין, פראג, יוון, איטליה ופריז. מה קורא לכם במיוחד?

הכנות לפני שנוסעים

לאחר שבחרתם יעד, וטרם הנסיעה אליו, חשוב מאוד לברר בדיוק איזה מסמכים תצטרכו להביא איתכם. לכל יעד דרישה משלו, אבל הנה רשימה של כמה מסמכים שללא ספק תידרשו להם:

תעודת לידה מקורית.

תמצית רישום: זהו טופס של מנהל האוכלוסין אשר בו מופיע מצבכם המשפחתי. כל מי שמתכנן להתחתן בחו”ל זקוק לו.

תרגום המסמכים לשפת היעד אצל חברה לתרגום בלבד.  

חתימת נוטריון על כל המסמכים.

חותמת אפוסטיל בבית משפט. זוהי חותמת מיוחדת המעניקה למסמכים תוקף בינלאומי.

רגע לפני הטקס

אז סוף סוף הגעתם לארץ שבה תשנו את הסטטוס והיום הגדול ממש מעבר לפינה. מה עכשיו? קודם כל, בדקו שיש לכם את כל המסמכים המקוריים הדרושים לטקס, שהדרכונים עליכם ושדבר לא התפספס. 

שנית, דאגו להוציא מזומן ולברר מחירים. מן הסתם הטקס עולה כסף, וכמו כן, במספר יעדים, דוגמת קפריסין, תידרשו לשלם במזומן בלבד עבור תעודת הנישואין. בקשר ללו”ז, התשובה משתנה בהתאם ליעד: אם בחרתם להתחתן בבית עירייה בקפריסין, הטקס יארך כעשר דקות, ובתוספת זמן המתנה בתור ומילוי טפסים במקום, מדובר בשעה. אם בחרתם בפראג, ההליך עשוי להימשך כשלוש שעות. 

בכל הקשור לעדים – אתם לא צריכים לדאוג. ברוב המקרים בית העירייה שהטקס נערך בו הוא הגוף שדואג להם, אבל אם הצטרפו אליכם בני משפחה וחברים, הם כמובן מוזמנים להחליף אותם. מלבד זה, נשאר לכם רק להגיע לבושים יפה וליהנות מהרגע המרגש ביותר בחייכם!

YOU MIGHT ALSO LIKE